Nemocnice České Budějovice, a. s. je první tuzemskou nemocnicí, která ve spolupráci s vydavatelstvím CNC a Všeobecnou zdravotní pojišťovnou uspořádala putovní osvětovou kampaň s názvem Blesk ordinace. Akce se uskutečnila ve čtvrtek 16. května na náměstí Přemysla Otakara II. a těšila se nemalého zájmu veřejnosti, a to i navzdory počasí, které bylo chladné a deštivé.
„Zdraví je to nejcennější, co máme. Je vědecky dokázáno, že kvalita poskytované zdravotní péče ovlivňuje naše zdraví z pouhých 20 %. Z 80 % má na náš zdravotní stav vliv životný styl, prevence či vrozené dispozice. Právě ona prevence je ústředním tématem Blesk ordinace,“ říká MUDr. Ing. Michal Šnorek, Ph.D., předseda představenstva Nemocnice České Budějovice, a.s. a dodává: „Děkujeme všem, kteří ve čtvrtek českobudějovické náměstí navštívili a své zdraví tím tak podpořili.“
Návštěvníci měli největší zájem o konzultaci ve stanu kožního, plicního či kardiologického oddělení. „MUDr. Hana Janatová, zástupce primáře kožního oddělení, vyšetřila během čtvrtečního odpoledne 243 zájemců, u jednoho z nich s podezřením na melanom,“ zdůrazňuje mluvčí nemocnice Bc. Iva Nováková, MBA.
Mezi hosty byl například i ministr zdravotnictví Mgr. et Mgr. Adam Vojtěch. Akci moderovala Eva Decastelo.
Celkově Blesk se svou kampaní navštíví pět měst.